vineri, 15 ianuarie 2010

Cum l-am serbat pe Eminescu?


Astăzi îl iubim pe Eminescu, nu pentru că este unic, ci pentru că putem spera, ca prin muncă, să ajungem şi noi undeva acolo sus, măcar pe o treaptă din scara ce duce la el.

Aşa că elevii clasei a V-a au pregătit un colaj de poezii, au răspuns spontan la întrebarea „Ce înseamnă Eminescu pentru mine?” şi au simţit semnificaţia acestei zile.



În clasa a VI-a, fetele au recitat o doină, iar băieţii au petrecut în freamăt de codru.



Totuşi, tot voinicii de clasa a VIII-a au dat un alt sens zilei prin dezbaterea asupra biografiilor eminesciene, ajungând la concluzia că Eminescu era un adevărat domn, un reprezentant al zilelor sale şi descoperind că în ciuda celor 160 de ani de la naşterea poetului, el poate fi mereu redescoperit.



Dincolo de poeziile deja cunoscute, toţi l-au găsit şi pe prozatorul Mihai Eminescu, apropiat vârstei lor, printr-un text ca „Visul unei nopţi de iarnă”.

Cu alte cuvinte, să recunoaştem, am recitat poezii, am discutat despre trecut, ne-am amuzat de propriile greşeli sau de cele ale colegilor, am dărâmat scaunele şi l-am confundat pe Eminescu cu Creangă. Astfel, putem spune că şi cu bune, şi cu rele l-am simţit pentru o clipă alături de noi pe Eminescu!

Prof. Constantinescu Anca
Şcoala cu clasele I-VIII Comăneşti

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu