sâmbătă, 28 martie 2009

Pentru cei care au minte şi bunăvoinţă să înţeleagă

Din păcate, pentru necunoscătorii de limba engleză, acest video nu va putea fi inteles. Pentru cei care cunosc limba engleză va fi un adevărat izvor de cunoaştere.



Pentru mai multe discursuri interesante accesaţi http://www.ted.com/.

Prof. Liliana Mihalachi

vineri, 27 martie 2009

Joi, 26 martie, doamna învăţătoare Ostipoc Mioara a susţinut o lecţie demonstrativă deosebită la clasa a III-a, în cadrul Comisiei metodice a învăţătorilor de la Şcoala Humoreni, cu tema "Recapitularea părţilor de vorbire".
Doamna învăţătoare a organizat colectivul de elevi în patru grupe şi a desfăşurat lecţia sub formă de concurs. Toţi elevii au participat cu interes la rezolvarea sarcinilor didactice propuse. Doamna învăţătoare a folosit metode moderne şi materiale didactice atractive care au condus la atingerea obiectivelor propuse.




Îi urăm mult succes în continuare!

Inst. Mareş Antoanela

miercuri, 25 martie 2009

"Living Together"- parteneriat între şcoala din Humoreni şi Consiliul Britanic


"Living Together" este numele unui proiect derulat în şcoala noastră începând din noiembrie 2008 în colaborare cu Consiliul Britanic din Bucureşti. Coordonatoarea proiectului la nivel de şcoală este subsemnata, iar cadrele didactice implicate în proiect sunt:

- prof. Ileana Nistor, prelucrând materialul pentru clasa a VIII-a;
- prof. Petra Gorban, prelucrând materialul pentru clasa a V-a;
- prof. Mirela Ilaş, pentru clasa a VII-a;
- prof. Liliana Mihalachi, pentru clasa a VI-a.

"Living Together" are ca produs un pachet de materiale educaţionale destinate predării culturii civice şi a altor discipline din aceeaşi arie curriculară (cum ar fi istoria, geografia sau religia) în şcoli din Marea Britanie şi din Europa de sud-est. De asemenea, materialele sunt folosite în şcoala noastră şi la orele de dirigenţie şi biologie.

Cele două mari teme ale proiectului Living Together care stau la baza materialelor educaţionale sunt participarea minorităţilor la viaţa publică şi noile comunităţi de migranţi şi impactul lor asupra societăţii.

Toţi profesorii implicaţi în proiect au primit materiale din partea Consiliului Britanic, materiale care au fost şi încă mai sunt prelucrate la clasă. Feedback-ul a fost cerut în mod permanent, iar la sfârşitul derularii proiectului (în luna aprilie), atât profesorii, cât şi elevii implicaţi în proiect vor primi certificate de participare.

Prof. Liliana Mihalachi

marți, 24 martie 2009

Olimpiada Sportului Şcolar

Iată câteva rezultate recente obţinute de elevii domnului profesor de Educaţie fizică Sorin Sofian la olimpiada sportului şcolar organizată de I.S.J. Suceava.
În data de 20 martie a.c., au participat din partea Şcolii cu clasele I-VIII Comăneşti la proba de Tetratlon (faza judeţeană)elevii Sofian Aurica şi Sofian Sorin. Proba a avut loc pe stadionul Areni din Suceava.
La proba de cros (faza judeţeană), din data de 21 martie a.c., care a avut loc la Ariniş, în localitatea Gura-Humorului, au participat din partea Şcolii cu clasele I-VIII Comăneşti elevii Sofian Aurica, Dărăban Maftei, Sofian Gheorghe şi Morar Alexandru. Toţi au avut o prestaţie foarte bună, în special elevul Morar Alexandru din clasa a VI-a, care a obţinut premiul al III-lea.
Felicitări tututor!

Prof. Liliana Mihalachi

duminică, 22 martie 2009

Reuniune de proiect Comenius in România

Mult aşteptata vizită a prietenilor noştri din Betzdorf (Germania) şi Karaman (Turcia) a avut loc în perioada 16-21 martie a.c. şi s-a dovedit a fi un succes. Nouăsprezece elevi, profesori şi reprezentanţi ai clubului părinţilor de la Geschwister-Scholl-Realschule (Betzdorf, Germania) şi şapte profesori şi elevi de la Zübeyde Hanım İlköğretim Okulu (Karaman, Turcia) au fost primiţi în şcolile noastre în modul tradiţional cu colac şi sare şi un program cu dansuri, cântece tradiţionale şi o expoziţie de obiecte populare folosite în timpuri străvechi. De asemenea, preoţii din cele două sate au urat bun-venit şi dumnealor oaspeţilor invitându-i să viziteze bisericile şi spunându-le câteva cuvinte despre tradiţia ortodoxă şi despre istoria bisericilor pe care le gospodăresc.


Vizita este parte din proiectul Comenius multilateral “Heritage of Generations” al şcolii noastre, realizat în urma obţinerii unei finanţări prin programul sectorial Comenius al Programului de Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii al Comisiei Europene.

Pe lângă întâlnirile de lucru din această săptămână, oaspeţii noştri au avut ocazia să viziteze oraşul şi câteva obiective turistice din preajma Sucevei, cum ar fi mănăstirile Putna şi Voroneţ, salina de la Cacica, Marginea şi Palma.

Proiectul nostru urmăreşte să faciliteze inchegarea unor prietenii de durată între elevii şi profesorii celor trei şcoli din proiect, să ajute elevii şi profesorii să-şi dezvolte abilităţi de lucru în echipă, să promoveze toleranţa şi respectul faţă de culturi şi tradiţii diferite, să faciliteze participarea elevilor care sunt defavorizaţi din punct de vedere socio-economic, să ofere posibilitatea perfecţionării abilităţilor de lucru în limba engleză şi cu ajutorul calculatorului, toate acestea prin valorificarea tradiţiilor şi obiceiurilor populare pe care le-am moştenit de la strămoşii noştri


Coordonatorii proiectului de la cele trei şcoli, prof. Hans Ehrlich din Germania, prof. Yalcin Yildiz din Turcia şi subsemnata din partea României au condus şi întâlnirile de lucru din perioada menţionată mai sus, definitivând primul produs final, stabilind termenele de predare ale produselor pe care ni le-am propus spre realizare, precum şi perioada următoarei vizite, care va avea loc în Karaman (Turcia).

Vizita Comenius a implicat elevii şi profesorii Şcolii cu clasele I-VIII Comăneşti, ai şcolii arondate din Humoreni, precum şi părinţi, reprezentanţi ai primăriei şi bisericii în calitate de gazde. Oaspeţii şi prietenii noştri de la cele două şcoli din Turcia şi Germania au rămas plăcut impresionaţi de programul pregătit, de ospitalitatea românească precum şi de tradiţiile atât de bine păstrate din Bucovina


În penultima zi a vizitei, elevii noştri şi cei din celelalte două delegaţii şi-au stabilit ca punct de întâlnire oraşul Suceava şi au mers împreună la patinoar, unde au avut ocazia să se cunoască mai bine.

Cu toţii aşteptăm următoarea vizită Comenius în Turcia, în octombrie 2009, unde vom întâlni mai mulţi elevi şi profesori turci implicaţi în proiect, vom vizita şcoala parteneră şi vom definitiva lucrul la alte câteva produse finale ale proiectului.


Prof. Liliana Mihalachi

duminică, 15 martie 2009

Managementul proiectelor europene

Acesta este titlul cursului de perfecţionare pe care l-am urmat în perioada februarie-martie a.c., curs organizat de Casa Corpului Didactic din Suceava şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Suceava şi având ca formatori pe doamnele Maria Pavelescu şi Daniela Zub, alături de doamna inspectoare pentru programe europene, Lidia Acostoaie, şi doamna profesoară Rodica Zimbru.



Cursul s-a dovedit a fi foarte util, pentru că ne-a informat şi ne-a format pe cei interesaţi de programele europene în vederea scrierii unor aplicaţii de succes. De asemenea, formatorii ne-au împărtăşit din experienţa dumnealor cu astfel de proiecte, de care şcoala noastră deja beneficiază, şi de care sperăm să beneficieze şi în anii viitori.

Doamna inspector Lidia Acostoaie ne-a împărţit şi materiale informative care vor putea fi consultate de elevii şcolii noastre la bibliotecă.

Prof. Liliana Mihalachi

Spring Day (Primăvara europeană) în şcoala noastră


Şcoala noastră face parte începând de astăzi din programul Spring Day (sau în limba română Primăvara europeană), o iniţiativă care se va desfăşura în perioada 25 martie - 9 mai 2009. Fiindcă 2009 este anul anul european al creativităţii şi inovaţiei, campania Spring Day îşi propune să încurajeze cât mai multe şcoli să ia contact cu creativitatea şi inovaţia la nivel european.

Iată prezentarea obiectivelor campaniei pe care o putei găsi pe http://www.springday2009.net/:
"Concret, „Primăvara europeană” îşi propune, în cadrul AECI, următoare obiective:
- să sprijine toate formele de creativitatea, printre care cea artistică, în cadrul programelor şcolare aferente ciclurilor de învăţământ preşcolar, primar, gimnazial şi vocaţional;
- să creeze un context care să permită tinerilor să dobândească competenţe de exprimare a propriei personalităţi, necesare de-a lungul vieţii;
- să promoveze diversitatea culturală ca sursă a creativităţii şi inovaţiei;
- să încurajeze utilizarea TIC ca modalitate de exprimare creativă a propriei personalităţi;
- să contribuie la formarea unui spirit antreprenorial mai pregnant;
-să sensibilizeze opinia publică cu privire la perceperea inovaţiei drept modalitate de promovare a dezvoltării durabile;
- să aducă în atenţia publicului strategiile regionale şi locale bazate pe creativitate şi inovaţie."

Şcoala noastră, sub îndrumarea subsemnatei, va organiza câteva activităţi relevante pentru aceste obiective, şi anume:


Ziua Europei, 9 mai 2009

Nr.

crt.

Unitatea scolara

Denumirea activitatii

Data /locatia

1.

Şcoala cu clasele I – VIII Comanesti (+Humoreni)

Sarbatoarea Europei

07.05.2008- Scoala Humoreni

08.05.2009- Scoala Comanesti

Spring day, 2009 ( 25 martie -9 mai )

Nr.

crt.

Unitatea scolara

Denumirea activitatii

Data /locatia

1.

Şcoala cu clasele I – VIII Comanesti (+Humoreni)

Europa noastra – expozitie de desene despre Europa

09.04.2009- Scoala Humoreni

10.04.2009- Scoala Comanesti

2

Şcoala cu clasele I – VIII Comanesti (+Humoreni)

Si noi am adus un cantec Europei

24.04.2009- Scoala Comanesti

3

Şcoala cu clasele I – VIII Comanesti (+Humoreni)

Faceti cunostinta cu inventatorii Europei- sesiune de prezentari

30.04.2009- Scoala Humoreni

4

Şcoala cu clasele I – VIII Comanesti (+Humoreni)

Un film pentru Europa anului 2009

05.05.2009- Scoala Humoreni



Prof. Liliana Mihalachi


vineri, 13 martie 2009

ACTIVITATE EDUCATIVĂ DE O.S.P. la Şcoala cu clasele I-VIII Comăneşti

Alegerile pe care elevii noştri le fac în aceste momente, când trebuie să decidă asupra viitorului lor profesional, îi vor însoţi mereu şi de aceea trebuie făcute în cunoştinţă de cauză, cu sinceritate şi dorinţă de reuşită.
În sprijinul clasei a VIII-a de la Şcoala cu clasele I-VIII Comăneşti a venit şi activitatea doamnei diriginte a clasei, prof. Constanţa Lupu, care a propus elevilor săi o întâlnire cu o parte dintre foştii absolvenţi ai şcolii noastre, elevi de liceu, care, în urmă cu un an, doi sau chiar trei, au trecut prin aceleaşi momente ca şi clasa dumneaei.
Activitatea a avut loc pe data de 28 februarie a.c., s-a intitulat sugestiv "Orientarea şcolară între dorinţe şi posibilităţi" şi şi-a propus să asigure indrumare spre alegerea şcolară corespunzătoare aptitudinilor, aspiraţiilor şi ofertei educaţionale.
Factorii implicaţi au fost: elevii clasei a VIII-a de la Şcoala cu clasele I-VIII Comăneşti, profesorii-diriginţi ai şcolii, învăţători, consilierul educativ, directorul şcolii şi absolvenţi ai şcolii din seriile 2004-2005, 2006-2007 şi 2007-2008.

Planul discuţiei a fost următorul:
-Roadele cunoaşterii (prelegere)
-Să găsim răspunsuri împreună (dezbatere)
-Alegoria broscuţelor
-Cum mă simt astăzi? (exerciţiu de alegere a imaginii potrivite)

Iată şi câteva fotografii de la activitate.



Prof. Liliana Mihalachi

miercuri, 11 martie 2009

Primul număr al revistei şcolii noastre în limba engleză


Săptămâna aceasta a apărut primul număr al revistei şcolii noastre în limba engleză. Se numeşte EXPRESS, are 14 pagini, în care au fost publicate articole ale elevilor claselor VI-VIII si ale subsemnatei.

Prof. Liliana Mihalachi

marți, 10 martie 2009

Serbare de Ziua Mamei la Şcoala cu clasele I-VIII Humoreni

În fiecare an simţim nevoia de a mulţumi mamei pentru ceea ce este şi va fi mereu pentru noi, pentru grija pe care ne-o poartă până şi la o vârstă când noi ar trebui să avem grijă de ea, pentru toată iubirea necondiţionată pe care ne-o daruieşte.
Iată câteva fotografii realizate de Codrin Mareş, elev în clasa a VI-a, de la serbărilor claselor I-IV şi cea a copiilor de gradiniţă îndrumaţi de doamna educatoare Veronica Rusu.

Copiii de la grădiniţă




Clasa I A, Înv. Cristina Litvinchievici



Clasa I B, Instit. Elena Păstrăv



Clasa a II-a, Instit. Antoanela Mareş



Clasa a IV-a, Instit. Garofiţa Mareş



Prof. Liliana Mihalachi

sâmbătă, 7 martie 2009

La mulţi ani tuturor femeilor şi mamelor!

Fie ca toate împlinirile frumoase, săntatea şi spiritul acestei zile să vă însoţească mereu şi pretutindeni! Primăvara să vă inunde sufletul cu bucurii şi cu parfumul tuturor florilor!


Un 8 Martie fericit!

Fotografie realizată de Cătălin Tabarcea, clasa a VI-a, Şcoala cu clasele I-VIII Humoreni.

Prof. Liliana Mihalachi

miercuri, 4 martie 2009

Şcoala cu clasele I-VIII Humoreni: Proiectul clasei a VIII-a

Aşa cum ne-a obişnuit deja, doamnna profesoară Nistor Ileana nu se dezminte atunci când este vorba despre lecţiile model din care toţi avem o mulţime de lucruri de învăţat.
Semestrul acesta, doamna profesoară Nistor, a propus un proiect de consiliere la clasa a VIII-a, numit Cheia succesului în viaţă, la care au fost invitaţi să participe activ nu numai elevii, ci şi cadrele didactice ale şcolii şi părinţii elevilor.
Doamna profesoară a avut amabilitatea să ne pună la dispoziţie planul de lecţie, din care iată aspectele principale:

Data: 26.02.2009
Locul desfăşurării: sala de clasă
Participanţi: elevii clasei a VIII-a, părinţii elevilor, colectivul didactic
Metode: conversaţia, munca pe ateliere, studiul de caz
Scopul: Pregătirea elevilor pentru o bună alegere a viitorului în viaţă
Obiective:
Elevii şi părinţii:
- să definească ce înseamnă succesul în viaţă;
- să identifice factorii care influenţează succesul unui individ;
- să urmărească drumul parcurs de un copil în alegerea unei profesii;
- să analizeze factorii care generează fenomene de indecizie în alegerea profesiei;
- să discute studiile de caz;
- să formuleze concluzii asupra studiilor de caz;
Desfăşurarea activităţii:
Activitatea se va desfăşura pe trei ateliere:
1) sfatul elevilor;
2) sfatul părinţilor;
3) sfatul corpului profesoral
Utilizând metoda conversaţiei se vor atinge o serie din obiectivele propuse.
Se vor distribui trei studii de caz fiecărei grupe constituite, se va aloca un timp de studiu, apoi se va finaliza activitatea din ateliere prin afişarea rezultatelor care au fost consemnate pe foi.
După analiza rezultatelor, vor fi rezentate câteva maxime legate de succes şi de ideal.
Se vor trage concluziile asupra activităţii desfăşurate şi a rolului ei în buna orientare şcolară şi profesională a elevilor clasei a VIII-a.

Exemplu de studiu de caz: "Sunt elev(ă) în clasa a VIII-a. Locuiesc cu bunicii, care au o vârstă destul de înaintată. Părinţii mei sunt plecaţi la muncă în străinătate de ceva timp. Din punct de vedere material, nu-mi lipseşte nimic, dar totuşi duc lipsa afecţiunii părinţilor.
Snt la o răscruce de drumuri. Este viitorul meu în joc. Sunt nevoit(ă) să-mi aleg drumul în viaţă. Doamna dirigintă, la orele de consiliere, îmi cere să decid ce şcoală doresc să urmez. Am discutat la telefon cu părinţii, dar ei au cam pierdut legătura cu realităţile noastre. Bunicii nu mă pot ajuta. Vă cer sprijinul. Credeţi că părinţii mei vor fi mulţumiţi?"

Iată şi câteva poze de la activitate.


Prof. Liliana Mihalachi