miercuri, 4 martie 2009

Şcoala cu clasele I-VIII Humoreni: Proiectul clasei a VIII-a

Aşa cum ne-a obişnuit deja, doamnna profesoară Nistor Ileana nu se dezminte atunci când este vorba despre lecţiile model din care toţi avem o mulţime de lucruri de învăţat.
Semestrul acesta, doamna profesoară Nistor, a propus un proiect de consiliere la clasa a VIII-a, numit Cheia succesului în viaţă, la care au fost invitaţi să participe activ nu numai elevii, ci şi cadrele didactice ale şcolii şi părinţii elevilor.
Doamna profesoară a avut amabilitatea să ne pună la dispoziţie planul de lecţie, din care iată aspectele principale:

Data: 26.02.2009
Locul desfăşurării: sala de clasă
Participanţi: elevii clasei a VIII-a, părinţii elevilor, colectivul didactic
Metode: conversaţia, munca pe ateliere, studiul de caz
Scopul: Pregătirea elevilor pentru o bună alegere a viitorului în viaţă
Obiective:
Elevii şi părinţii:
- să definească ce înseamnă succesul în viaţă;
- să identifice factorii care influenţează succesul unui individ;
- să urmărească drumul parcurs de un copil în alegerea unei profesii;
- să analizeze factorii care generează fenomene de indecizie în alegerea profesiei;
- să discute studiile de caz;
- să formuleze concluzii asupra studiilor de caz;
Desfăşurarea activităţii:
Activitatea se va desfăşura pe trei ateliere:
1) sfatul elevilor;
2) sfatul părinţilor;
3) sfatul corpului profesoral
Utilizând metoda conversaţiei se vor atinge o serie din obiectivele propuse.
Se vor distribui trei studii de caz fiecărei grupe constituite, se va aloca un timp de studiu, apoi se va finaliza activitatea din ateliere prin afişarea rezultatelor care au fost consemnate pe foi.
După analiza rezultatelor, vor fi rezentate câteva maxime legate de succes şi de ideal.
Se vor trage concluziile asupra activităţii desfăşurate şi a rolului ei în buna orientare şcolară şi profesională a elevilor clasei a VIII-a.

Exemplu de studiu de caz: "Sunt elev(ă) în clasa a VIII-a. Locuiesc cu bunicii, care au o vârstă destul de înaintată. Părinţii mei sunt plecaţi la muncă în străinătate de ceva timp. Din punct de vedere material, nu-mi lipseşte nimic, dar totuşi duc lipsa afecţiunii părinţilor.
Snt la o răscruce de drumuri. Este viitorul meu în joc. Sunt nevoit(ă) să-mi aleg drumul în viaţă. Doamna dirigintă, la orele de consiliere, îmi cere să decid ce şcoală doresc să urmez. Am discutat la telefon cu părinţii, dar ei au cam pierdut legătura cu realităţile noastre. Bunicii nu mă pot ajuta. Vă cer sprijinul. Credeţi că părinţii mei vor fi mulţumiţi?"

Iată şi câteva poze de la activitate.


Prof. Liliana Mihalachi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu