duminică, 31 ianuarie 2010

Iarna în Bucovina - văzută din tren

"(...) iubită Bucovină,
Diamant din steaua lui Ştefan..." (Mihai Eminescu)



Prof. Liliana Mihalachi

joi, 28 ianuarie 2010

Pastiluţa de română: Big problem!!!


Cum arată un caiet de lectură reuşit?!

  • Este învelit cu o copertă frumoasă, care exprimă deja ceva;
  • Are notate pe prima pagină numele, prenumele, clasa şi obiectul;
  • Păstrează însemnate bibliografia (pe cea de-a doua pagină) şi titlurile cărţilor citite din proprie iniţiativă;
  • Pentru fiecare lectură are prezentat titlul şi autorul (poate chiar volumul, editura, anul şi locul apariţiei);
  • Este scris frumos şi fără prea multe greşeli de punctuaţie sau de ortografie;
  • Se începe cu un rezumat/povestire, după care sunt transcrise fragmentele esenţiale (referitoare la timp, loc, relaţii între personaje, caracterizări directe, reacţii, mărci ale eului liric etc.);
  • Se încheie cu o părere personală (impresii de lectură, identificare cu un personaj, comentarii, aprecieri etc.);
  • Are o notă de originalitate!
  • Şi cel mai important… este realizat pe parcursul întregului an şcolar.

Prof. de limba română,
Constantinescu Anca
Şcoala cu clasele I-VIII Comăneşti

miercuri, 27 ianuarie 2010

Ziua de 24 ianuarie la ciclul primar


Colectivul de elevi ai clasei a IV-a de la Şcoala Humoreni, îndrumat de doamna învăţatoare Ostipoc Maricica-Mioara, au organizat un program intitulat Azi e zi de sărbătoare, program închinat zilei de 24 ianuarie, zi în care sărbătorim un mare eveniment al poporului român: Unirea Principatelor Române.

Elevii au recitat poezii, au cântat şi au dramatizat anecdota “Moş Ion Roată şi Unirea”.



La sfârşitul activităţii, toţi elevii au dansat Hora Unirii.

A consemnat Ȋnv. Ostipoc Maricica-Mioara
Foto: Inst. Mareş Antoanela-Cristina

luni, 25 ianuarie 2010

Moment istoric: 24 ianuarie 1859


Nu puteam trece cu vederea importanţa unui asemenea eveniment, aşa că amprenta acestuia în istoria poporului român a fost evidenţiată de către elevii Şcolii cu clasele I-VIII Comăneşti şi Humoreni prin câteva activităţi specifice.





“Vinovat” de acest moment istoric a fost Al. I. Cuza, personalitate aparte, care s-a remarcat nu numai prin actul Unirii de la 24 ianuarie 1859 a celor două principate, Moldova şi Ţara Românească, ci şi prin faptul că el este cel care a elaborat prima lege în domeniul învăţământului (XI- 1864), contribuind în mod crucial şi la apariţia primelor universităţi din ţară la Iaşi (1860) şi Bucureşti (1864), rod al activităţii sale în colaborare cu Mihail Kogălniceanu.





Introducerea şi concluziile au fost punctate de subsemnatul, în timp ce principalele aspecte ale acestui moment istoric naţional au fost menţionate de către unii elevi ai celor două şcoli.

Un moment aparte a fost Hora Unirii, horă mişcată timid dar cu paşi siguri de către toţi elevii şi parte dintre profesorii celor două şcoli.




Responsabil de activitate,

Prof. istorie-geografie Damian Alin-Ionuţ

duminică, 24 ianuarie 2010

Olimpiada judeţeană de limba engleză ne face mândri de elevii noştri



Sâmbătă, 23 ianuarie 2010, a avut loc Olimpiada judeţeană la limba engleză, organizată de Şcoala cu clasele I-VIII nr. 1 din Suceava.


Au participat elevi din clasele a VII-a şi a VIII-a, care au trecut de faza locală a concursului.



Şcoala noastră a fost reprezentată onorabil de eleva Sofian Raluca (clasa a VIII-a, Şcoala Comăneşti) şi elevul Mareş Gabriel Codrin (clasa a VII-a, Şcoala Humoreni).



Codrin a obţinut premiul al II-lea cu nota 9, 00 şi este al doilea elev din istoria şcolii noastre premiat la olimpiada judeţeană de limba engleză, după ce Raluca Sofian a obţinut anul trecut o menţiune la acelaşi concurs.



Felicitări amândurora!

Prof. Liliana Mihalachi

miercuri, 20 ianuarie 2010

Cerc pedagogic la limba engleză pe semestrul I


Astăzi, la Colegiul Naţional “Alexandru ce
l Bun”, a avut loc cercul pedagogic la limba engleză (zona Gura Humorului) pe semestrul I.

Au prezentat doamna profesoară Cristina Tudor şi subsemnata, iar colegii prezenţi s-au dovedit a fi activi şi interesaţi de noi metode şi abordări în lecţiile de zi cu zi pentru a face învăţarea limbii engleze o activitate plăcută şi eficientă.


Doamna profesoară Tudor, gazda noastră şi la cercul pedagogic de anul trecut, a propus spre discuţie tema “Writing a Research Paper”, marcând paşii importanţi pe care elevii noştri şi chiar noi trebuie să-i urmăm atunci când scriem o lucrare care implică muncă de cercetare. Plagiatul, metodele de încurajare a originalităţii la clasă şi tipurile de lucrări de cercetare au fost de asemenea subiecte dezbătute pe larg.



Prezentarea subsemnatei a vizat proiectul Comenius “Heritage of Generations” pe care îl desfăşurăm în şcoală. Mai jos puteţi vedea ppt-ul pe care mi-am bazat prezentarea.



Cercurile pedagogice din zona Gura Humorului au adus mereu ceva nou şi, personal, mă “echipează” cu şi mai mult entuziasm pentru predare, chiar şi în condiţiile în care astăzi profesia aceasta este una ocolită, nerespectată şi blamată.

Următorul cerc pedagogic va avea loc la Şcoala cu clasele I-VIII nr. 2 din Gura Humorului, unde colegele noastre Janette Rusu şi Ingrid Boicu-Budu ne-au mărturisit că ne vor aştepta şi dumnealor cu lucruri noi şi interesante.

Prof. Liliana Mihalachi

vineri, 15 ianuarie 2010

Cum l-am serbat pe Eminescu?


Astăzi îl iubim pe Eminescu, nu pentru că este unic, ci pentru că putem spera, ca prin muncă, să ajungem şi noi undeva acolo sus, măcar pe o treaptă din scara ce duce la el.

Aşa că elevii clasei a V-a au pregătit un colaj de poezii, au răspuns spontan la întrebarea „Ce înseamnă Eminescu pentru mine?” şi au simţit semnificaţia acestei zile.



În clasa a VI-a, fetele au recitat o doină, iar băieţii au petrecut în freamăt de codru.



Totuşi, tot voinicii de clasa a VIII-a au dat un alt sens zilei prin dezbaterea asupra biografiilor eminesciene, ajungând la concluzia că Eminescu era un adevărat domn, un reprezentant al zilelor sale şi descoperind că în ciuda celor 160 de ani de la naşterea poetului, el poate fi mereu redescoperit.



Dincolo de poeziile deja cunoscute, toţi l-au găsit şi pe prozatorul Mihai Eminescu, apropiat vârstei lor, printr-un text ca „Visul unei nopţi de iarnă”.

Cu alte cuvinte, să recunoaştem, am recitat poezii, am discutat despre trecut, ne-am amuzat de propriile greşeli sau de cele ale colegilor, am dărâmat scaunele şi l-am confundat pe Eminescu cu Creangă. Astfel, putem spune că şi cu bune, şi cu rele l-am simţit pentru o clipă alături de noi pe Eminescu!

Prof. Constantinescu Anca
Şcoala cu clasele I-VIII Comăneşti

160 de ani de la naşterea Poetului

La Şcoala cu clasele I-VIII Humoreni am sărbătorit astăzi 160 de ani de la naşterea Poetului Mihai Eminescu prin câteva activităţi organizate de domnişoara profesoară Magdalena Nechita, subsemnata, domnişoara profesoară Elena Păstrăv şi domnul profesor Sorin Sofian.



Din program menţionăm:
- prezentări video şi PowerPoint despre activitatea poetului Mihai Eminescu;
- audiţie muzicală;
- concurs de desene ilustrând poezii de Mihai Eminescu;
- concurs de cunoştinţe despre Poet.





Prof. Liliana Mihalachi

vineri, 8 ianuarie 2010

Slujba de Bobotează la Biserica din Humoreni




Foto: Tabarcea Cătălin (cl. a VII-a)

Şcoala cu clasele I-VIII Humoreni



duminică, 3 ianuarie 2010

Ursul


Iată vechiul obicei de Anul Nou numit
Ursul prezentat de băieţii din clasa a VI-a, Şcoala Humoreni.



La mulţi ani 2010!

Prof. Liliana Mihalachi