luni, 23 februarie 2009

Rezultatele la concursul "Cangurul lingvist"

Astăzi au fost postate pe www.cangurul.ro rezultatele copiilor care au obţinut peste 80 de puncte la concursul "Cangurul lingvist" (secţiunea engleză-germană).
Elevii noştri au obţinut rezultate destul de bune:

cl. a VI-a
Mareş Codrin (Şcoala Humoreni) - 105 puncte

cl. a VII-a
Sofian Liviu Tudor (Şcoala Comăneşti) - 138, 75 puncte
Chindriş Daniel (Şcoala Comăneşti) - 137, 25 puncte
Ştefănescu Bogdan (Şcoala Comăneşti) - 133, 75 puncte
Sofian Raluca (Şcoala Comăneşti) - 130 puncte

cl. a VIII-a

Crăciunescu Roxana (Şcoala Comăneşti) - 109 puncte
Morar Alina Diana (Şcoala Comăneşti) - 107, 50 puncte
Strugariu Mihaela (Şcoala Comăneşti) - 105 puncte
Mocanu Valentin (Şcoala Comăneşti) - 92.25 puncte
Smalbergher Renata (Şcoala Comăneşti) - 82 puncte

Felicitări tuturor participanţilor! Premiile pentru elevii cu punctajul cel mai mare vor sosi în luna martie a.c. Le aşteptăm!

Prof. Liliana Mihalachi

marți, 17 februarie 2009

Expoziţie de "valentine"

În cinstea zilei de Sfantul Valentin, elevii claselor V-VIII de la Şcoala Humoreni au organizat o mica expoziţie de "valentine", neuitând totuşi ca în curând va veni Dragobetele, adevărata sărbătoare românească a iubirii.
Expoziţia s-a realizat în cadrul restrâns al unei lecţii de limba engleză, pe holul şcolii, ca semn de solidaritate cu sărbătoarea tuturor acelora care trăiesc în spaţiul anglo-saxon.



Prof. Liliana Mihalachi

duminică, 15 februarie 2009

Iarnă, ai rămas la noi...

După cele câteva zile călduţe, care ne-au amăgit cu aerul unei primăveri prea timpurii, trebuia să vină şi reversul. Copiii însă nu au ţinut seama de vifor şi nămeţi şi au ieşit afară să facă oameni de zăpadă. Iată câteva poze făcute de elevii Cătălina Moroşan şi Cătălin Tabarcea din clasa a VI-a, Şcoala cu clasele I-VIII Humoreni, acum câteva zile.


Prof. Liliana Mihalachi

joi, 5 februarie 2009

Rezultat bun la olimpiada judeteana de limba engleza

După cum ştiţi, eleva noastră Raluca Sofian din clasa a VII-a este prima elevă din istoria Şcolii cu clasele I-VIII Comăneşti care participă la olimpiada de limba engleză pe judeţ. După ce a trecut de faza pe şcoală şi cea locală, Raluca a ajuns la ultima etapă şi cea mai dificilă care se organizează pentru elevii claselor V-VIII, şi anume etapa pe judeţ, care s-a desfăşurat pe data de 18 ianuarie. Aici a obţinut o notă onorabilă (8, 15) şi o menţiune.
Începutul este foarte bun. La anul sper să concurăm pentru un premiu.



Prof. Liliana Mihalachi

Felicitari, Simona!

Mulţi dintre voi probabil îşi aduc aminte de scrisoarea către Moş Crăciun scrisă de către Simona, eleva noastră din clasa a V-a, de la Şcoala cu clasele I-VIII Humoreni. Ea a devenit o mică vedetă locală, dar au putut citi poezia ei şi toţi cei care au accesat site-ul www.didactic.ro în decembrie, cu ocazia lansării concursului "Scrisori pentru Moş Crăciun", unde am înscris-o în ideea de a împărtăşi o creaţie de calitate a unui copil talentat.
Simona este invitată să-şi ridice diploma de participare la acest concurs naţional în prima zi de şcoală din semestrul al II-lea. Felicitări!

Prof. Liliana Mihalachi

miercuri, 4 februarie 2009

Şcoala cu clasele I-VIII Humoreni: Carnavalul elevilor din clasa a II-a

Vineri, 30 ianuarie a.c., în ultima zi din semestrul I, Şcoala cu clasele I-VIII Humoreni a organizat, sub coordonarea subsemnatei, împreună cu elevii clasei a II-a şi părinţii acestora, un carnaval. Fiecare elev s-a costumat în personajul preferat: prinţesă, şerif, vânător, înger, vampir, Scufiţa Roşie, Crăiasa fulgilor de nea, sirenă etc. şi a participat la un concurs de costume. Fiecare elev a primit de la sponsori (părinţi şi d-na învăţătoare) cadouri şi dulciuri.

Ca orice concurs respectabil a avut şi un juriu competent, alcătuit din doamnele educatoare şi două eleve, una din clasa a III-a, iar cealaltă din clasa a IV-a. Premianţii au fost următorii:

Tabarcea Ioana-premiul I

Litvinchevici Teodora-premiul I

Gavriluţ Denisa-premiul I

Rusu Alberto (şerif)—premiu pentru costum original

Luca Amalia—premiu pentru prezentarea personajului


A urmat un concurs de ghicitori. Elevii s-au împărţit în două echipe: fete şi băieţi.

Au câştigat toţi copiii deoarece a fost o atmosferă de poveste.



Carnavalul elevilor,cl. a II-a
View Photo Slideshow


Instit. Mareş Antoanela

marți, 3 februarie 2009

MOBILITATE INDIVIDUALĂ LA OXFORD

În perioada 19-30 ianuarie 2009 am beneficiat de un grant în cadrul programului sectorial Comenius din programul “Învăţare pe tot parcursul vieţii” pentru a participa la cursul de metodologia predării limbii engleze în gimnaziu şi liceu la The Lake School of English din Oxford, Marea Britanie.

Făcând uz de metode personalizate, colectivul de cadre didactice al şcolii a răspuns prompt nevoilor de dezvoltare profesională a cadrelor didactice participante la curs într-un cadru relaxat, prietenos şi o atmosferă profesională. Cursul a acoperit o mare varietate de probleme legate de limbă şi metodologie, tehnici de predare comunicativă şi cultură contemporană britanică, grupate pe cele patru abilitaţi esenţiale ale limbii (vorbire, scriere, ascultare, citire), prezentând gradat materialul propus studiului. O atenţie deosebită a fost atribuită trăsăturilor prozodice ale limbii care disting limba engleză de alte limbi europene precum şi potenţialului oferit de o serie de noi tehnologii care pot face învăţarea activă şi plăcută.

La acelaşi curs au participat profesori de limba engleză din diverse ţări europene precum şi doi profesori din America Latină. Astfel am avut şi posibilitatea de a schimba păreri şi a împărtăşi impresii cu profesori care vin din alte culturi.

În cele două săptămâni la Oxford am avut un program destul de diversificat, cu cursuri de la 9 la 16 în fiecare zi, o vizită la Londra în prima sâmbătă precum şi un tur al oraşului Oxford şi o vizita la cel mai faimos colegiu de acolo, Christ Church College, organizate de scoală, la care am fost însoţiţi de un ghid profesionist.

Cursurile au îmbinat elementele de metodologie cu cele de limbă şi m-au făcut conştientă de diversitatea metodelor pe care le-aş putea aplica la clasă pentru a obţine rezultate mai bune şi o mai mare implicare a elevilor. Încă din prima zi, cele două profesoare, Jane şi Jess, ne-au propus trei concepte pe care urma să le punem în practică de-a lungul celor două săptămâni: collaboration (colaborare), participation (participare) şi adaptation (adaptare). Au urmat apoi, pe rând, discutarea diverselor tehnici de predare a textelor, încurajarea conversaţiei, predarea accentului şi a intonaţiei, idiomuri, tipuri de inteligenţe, crearea unui blog şi eLearning, toate însoţite de numeroase metode, exerciţii şi jocuri utile pentru noi în predarea la clasă.

În ultimele zile, fiecare profesor şi-a creat un blog pe internet, în incercarea de a se familiariza cu noile tehnologii, pe care uneori elevii noştri le stăpânesc mai bine decat noi înşine.

Am învăţat cum să folosim materialele online, cum să le modificam în funcţie de elevii noştri şi cum să adaptăm informaţiile de predate pentru diverse tipuri de învăţare. De asemenea, multe dintre exerciţiile, jocurile de rol şi tehnicile explicate au fost “probate” chiar de noi înşine lucrând individual sau pe echipe şi fiind îndrumaţi de profesorii noştri, Jane şi Jess. A fost o provocare să ne regăsim din nou, unii după mulţi ani, în pielea unor invaţăcei, dar experienţa a fost de neuitat.

Şi fiindcă o limbă străină înseamnă şi predarea unui minim de informaţii legate de civilizaţie, s-au explorat şi diferite aspecte ale culturii britanice cu elemente de cunoaştere a spaţiului cultural, social, indicatori ai tradiţiilor şi obiceiurilor, engleza socială, slang, prejudicii şi stereotipuri. Pe lîngă elementele de civilizaţie, pe care le-am putut trăi şi pe propria piele locuind cu familii englezeşti şi încercând să ne adaptăm activitaţilor lor zilnice, am avut parte şi de o vizită la o şcoala gimnazială din Oxford, unde directorul şi profesorii ne-au urat bun-venit şi ne-au însotit într-un tur al şcolii, dându-ne explicaţii şi răspunzând întrebărilor noastre.

Cursul mi-a pus la dispoziţie metodele necesare pentru a preda principalele secţiuni în achizitia limbii: gramatică, vocabular, pronunţie, corecţie, care merită explorate pentru a ţine pasul cu modernizarea învăţamântului.

Cursul m-a ajutat sa mă axez pe dezvoltarea profesională cu exemple reale de predare şi folosirea celor mai moderne metode de evaluare a performanţei elevilor în clasă. Prin abordarea unei metode cooperative şi amuzante de predare, într-o atmosferă caldă şi primitoare, cursul acesta s-a dovedit benefic atât din punct de vedere profesional cât şi personal şi mi-a dat mai mult entuziasm şi mai multă încredere în profesia mea.

Activitatea de formare la care am participat mi-a permis stabilirea unor relaţii de prietenie şi colaborare cu colegi din alte ţări, lărgirea orizontului cultural, confruntarea capacităţilor mele profesionale în plan european precum şi realizarea visului de a studia la Oxford.

Am avut posibilitatea să învăţ multe expresii folosite de vorbitorii nativi de limba engleză, atăt în timpul orelor cât şi în afara acestora, intrand în contact direct cu spaţiul anglo-saxon, observand si analizand aspectele sociale, culturale, politice, cotidiene ale spaţiului britanic, astfel contribuind la consolidarea şi aprofundarea cunoştinţelor de care vor beneficia si elevii mei.

Prof. Liliana Mihalachi

duminică, 1 februarie 2009

Sentence extension: example

Deseori, mai ales în scris, elevii au tendinţa de a scrie propoziţii foarte scurte. Iată un model de extindere a unei propoziţii. Daţi click pe cuvintele evidenţiate şi veţi vedea cum de la o propoziţie scurtă ("I made tea.") se poate ajunge la un scurt text.
Iată şi link-ul: www.telescopictext.com.

Prof. Liliana Mihalachi

English Lesson- feel free to comment

Salutare tuturor!
Mi-am propus de ceva vreme să realizez câteva lecţii online de limba engleză pentru elevii mei si iată-mă la prima încercare de felul acesta. Voi avea insă nevoie de ajutorul vostru, pentru că daca voi găsi comentariile voastre, voi continua; dacă nu, voi considera că lecţiile acestea nu sunt pe placul vostru.
Aş aprecia daca veţi comenta în engleză, dar şi în română este OK, mai ales pentru începători.
Ajutoarele mele sunt Mrs Squirrel (Doamna Veveriţă) şi florile Rose şi Lilly.
Sper să va placă!

Create your own Animation

Create your own Animation

Prof. Liliana Mihalachi

Vacanţa mult aşteptată!

În perioada 31 ianuarie-8 februarie, elevii şi profesorii se bucură de vacanţa intersemestrială.
Profesorii Şcolii Comăneşti îşi vor umple timpul cu scrierea planificărilor şi pregătirea vizitei Comenius din martie.
Sperăm ca semestrul al doilea să aducă rezultate mai bune şi mai multă energie.



Prof. Liliana Mihalachi